2012. augusztus 18., szombat

Pajtaajtó

Ezen a héten nem történtek fotódokumentálásra érdemes látványos változások. A ház nagy részében végleges aljzat van, és kicsit olyan volt az egész hangulata most, mintha épp egy nagy levegőt venne mindenki az utolsó nagy nekifutás előtt: jövő héten kezdik a burkolást. 
Kültérre kiválasztottam a végülis térkő burkolatokat, amik azért jól passzolnak a házhoz. A 90 m2 terasszal és a nagyjából ugyanennyi járda + kocsifelhajtó felülettel meglehetősen költségérzékeny volt a dolog, így valamennyire kompromisszumos, de azért megnyugtató megoldás született. 

Terasz: KavicsBeton Aquincum térkő
Járdák és kocsifelhajtó: KavicsBeton Róma térkő
Itt jártak a nyílászárókat is kivitelező asztalosüzemből az utolsó felmérést elvégezni a beltéri nyílászárók, beépített szekrények, a konyhabútor, a deszka- és mdf burkolatok gyártása előtt. A manzárdban a háló-fürdő-zuhany kb 30 m2-nyi egysége afféle kis lakosztályként üzemel majd. A közvetlenül a felérő lépcső tetején lévő bejárat ha ritkán is lesz elzárva, a valószínűsíthető lenti hangzavartól mindenképp elszeparálhatóvá szerettük volna tenni. 


A tervhez képest lehelletnyit bővült a fürdő és csökkent a háló alapterülete

Az eredetileg tervezett hagyományos tolóajtóhoz szükséges gipszkarton előfalat már nem szerettem volna kialakíttatni, ezért két táblás harmónikaajtót javasolt a kivitelező. Hiába kutattam azonban meggyőző képek után, a hosszú egyeztetést követően beszámolva a fejleményekről a ház uránál már a név is kiverte a biztosítékot, nem tudott elvonatkoztatni a névrokon műanyag szörnyűségektől. Bár nekem is volt egyfajta beépített szekrény érzésem ennek a verziónak a kapcsán, azért szép is lehetett volna: 



Mivel az elejétől kezdve nagyon odafigyeltem, hogy a részletekben kevéssé elmerülő érintett minden gondolatát és ellenérzését figyelembe vegyem, természetesen itt is fejet hajtottam és más verzióban keztdem gondolkodni. Elvetettük  a vagy a zuhany üvegajtaját, vagy a közlekedőt , vagy a lépcsőt eltorlaszoló nyíló ajtó gondolatát és azt is, hogy ne lehessen a nyugalom eme lehetséges szigetét elzárni a külvilágtól. Mígnem eszembe ötlött egy kép amit egyszer elmentettem mert nagyon tetszett. Meg is találtam a már alig átlátható fotógyűjteményemben, és utánanéztem a pajtaajtó, 'aka' barn door lehetőségeinek. Mivel a hálószobatársnak is tetszett a mindenféle stílushoz alkalmazkodni tudó hangulatos szerkezet, el is küldtem az asztalosüzem fejének a megfelelő módosítási kérelmet. 









A szerkezet sem lehet kivitelezhetetlen egy olyan profi cégnek, mint amilyennek őket is ismerjük. 




Ilyesmi klasszikus osztásúak lesznek a beltéri ajtók: 



Ja, és mellékesen - elkészült a parasztasztalból átlényegült duplamosdópult. Szeretem. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése