2012. szeptember 17., hétfő

A volt-nincs burkolat

Három lakás- és házfelújítást követően jutottam el odáig, hogy meg tudjam lépni azt, amitől egyébként az ember mindenféle okokból ódzkodik: felbontattam egy lerakott burkolatot. 

Történt ugyanis, hogy a burkolóval előzőleg megbeszélt és vizuálisan is modellezett burkolatmintát mégis másképp sikerült lerakni. Ugyan a fugázás szempontjából korántsem egyszerű esetet képező márványkockákat technikailag tényleg szépen sikerült kivitelezni, viszont a lerakott minta teljesen más hangulatot ad, mint a megálmodott. Szerintem nagyon tanulságos, hogy hogyan reagál egy ilyen szituációra a másik fél. Bár a generálkivitelező képviseletében az egyik szereplő azt hiszem úgy gondolta, hogy mindenki túlteszi magát az 'apró bakin' az "ebben sajnos félreérthettük egymást" mondattal, az építésvezető azonban őszintén elnézést kért és megerősítette, hogy természetesen fel kell szedni a burkolatot, ha az nem úgy került leraksára, ahogy kértük. Öröm, hogy végre nem nekem kell még rosszul éreznem magam a hiba miatt. 

Ilyen kellett volna legyen a padló burkolása

És ilyen lett... a szabályos lerakás elnyomja a rusztikus hangulatot
Szépen sikerült a fugázás, amitől pedig mindenki tartott kicsit - dehát mégis fel kell szedni

Jövő héten kezdenek a festők, és még mindig játszottunk a felületekkel. Véglegesedtek a belső színek, de eldöntésre várt a falfény kérdése. A festő azzal riogatott, hogy ronda foltos lesz a fal a fénnyel. Szerencsére nem hittem neki, illetve mivel rusztikus, és nem új hatás lenne a cél, azt gondoltam, nem árthat, ha a fény hatására egyenetlen hatású a festés, hiszen épp ilyesmit akartunk elérni, csak az OIKOS sokkal drágább festékével. És igazam volt, nagyon jól néz ki a selyemfényű fal, épp olyan, amilyet szerettem volna, ráadásul előnyösen mélyíti a színeket. 

Jól áll a lépcsőháznak is a falfény
Itt még nem száradt meg a falfény a jobb oldali mintán,
de a végeredmény is majdnem ilyen intenzív
Megérkeztek a színre festett mdf lábazatminták, így azt is sikerült kiválasztani. A 7032-es RAL szín kicsit talán sötétebb és zöldebb mint vártam, de izgalmas, főleg a háló halványszürkéjéhez, ahol ezzel a színnel készül majd a falszínnél hagyományosan világosabb falkazettázás.






És a többi fejlemény:

Megérkezett a hajópadló !
Lerakásra kerültek a műkő párkányok a teraszokra, a belső részeket a helyszínen öntik majd.
Sütét műkő felületek - máris antik hatású
Reméljük megnyirbált gyökereivel is megáll majd a helyén a fenyő

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése